środa, 23 kwietnia 2014

Shaiya

Większość fanów gier komputerowych wie czym są gry MMO. Jednak nie wszystkie produkcje są takie same, nie we wszystkich produkcji chodzi o to samo. Shaiya to całkiem dynamiczne MMO, w którym zabawa koncentruje się głównie wokół walk PvP między samami graczami. Najciekawszą rzeczą w tym tytule jest jednak spora liczba Mistrzów Gry opiekujących się każdym z serwerów. Ich zadaniem jest przede wszystkim organizowane różnych akcji specjalnych, które powodują ze zabawa staje się bardziej dynamiczna i ciekawsza, tym bardziej, że twórcom gry na pomysłów nie brakuje a niektóre eventy są naprawdę zwariowane. W tej chwili liczba Graczy w Polsce wynosi podobno już sto tysięcy, więc jeżeli jesteście w tej grupie to informacja ta powinna Was szczególnie ucieszyć. Jeżeli jednak nie jesteś w tej grupie powinieneś wejść do wspaniałego świata tej gry MMO i przekonać się na własnej skórze czy gra jest warta świeczki. Światowa społeczność graczy stwierdziła kiedyś na jednej z największych imprez, której tematem przewodnim była wirtualna rozrywka, że praktycznie każda gra zasługuje na chociażby odrobinę uwagi. W tym przypadku użytkownicy mają zadanie zdecydowanie ułatwione, ponieważ Shaiya jest produkcją całkowicie darmową.

Minimalna konfiguracja:

  • Intel Pentium 4 1.5GHz
  • 512MB RAM
  • GeForce klasy FX albo ATI Radeon 9600 z 128MB
  • DirectX 9.0c
  • 5GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
Minimalna konfiguracja:

  • Intel Pentium Dual Core 2.0GHz
  • 1GB RAM
  •  GeForce XT z 256MB
  • DirectX 9.0c
  • 5GB wolnej przestrzeni na dysku twardym

 
http://www.multigracz.pl/wp-content/uploads/2013/09/wpis18.jpg http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQkoinE3gk8W-mBIN8g9mG3dijsOA5_aT7G3F5iJD5zIdNI4JreBw

W Shaiya są 4 tryby gry, 2 dostępne od początku rozgrywki:

a) Easy mode (EM) -w tym trybie co level dostajemy 5 stat pointów i 3 skill pointy. W trybie tym nie mamy dostępu do special skilli. Nie można używać broni i zbroi lepszej od Dread. Maksymalny level jaki możemy osiągnąć to lvl 30. Pomimo tego, że za zabijanie potworów dostajemy podwójny exp gra na w tym trybie się nie opłaca, ponieważ postacie w nim stworzone są bardzo słabe a dojście do 30 poziomu nic nie daje i nie można ani założyć, ani wstąpić do żadnej gildii.
B)Normal mode (NM) - liczba otrzymywanych stat i skill pointów jest taka sama jak w easy mode. W trybie tym mamy dostęp do większej liczby skili. Nie można używać broni i zbroi lepszej od Dread. Wbicie 40 lvl pozwala nam odblokować Hard mode. Zaleca się, aby każdy nowy gracz zaczynał od tego właśnie trybu gry.
c)Hard Mode (HM) - tu co lvl otrzymujemy 7 stat pointów i 4 skill pointy. Aby wbić lvl w hard mode potrzeba więcej expa niz w normal mode. Nie można używać broni i zbroi lepszej od Dread. Mamy tu dostęp do wiekszej liczby skilli. Po wbiciu 40 lvl możemy odblokować Ultimate mode.
d)Ultimate mode (UM) - otrzymujemy 9 stat pointów i 5 skill pointów co lvl. Mamy dostęp do wszystkich skilli i wyposażenia w grze. Aby wbić lvl potrzeba więcej expa niż w HM. Jeżeli nasza postać zginie i nie zostanie wskrzeszona w ciągu 3 minut zostaje permamentnie usunięta. Aby temu zapobiec należy używać Resurection Runes i Continues Resurection Runes. Są 2 sposoby, aby je nabyć. Za prawdziwą kase ze sklepu na glównej stronie gry lub in-game item mal lub w grze od inych graczy za zloto. Nie są to jednak rzeczy tanie tak więc utrzymanie postaci na Ultimate Mode jest dość drogie. Możemy zostać wskrzeszeni także przez Priesta lub Oracle posiadających skill ressurection na drugim poziomie.

Maksymalny lvl jaki możemy osiągnąć w grze to lvl 60 (z wyjątkiem Easy Mode, gdzie maks wynosi 30)
Tryby gry, które odblokujemy są dostępne tylko na tym koncie i na tym serwerze na którym gramy. Nawet gdy skasujemy wszystkie postacie na danym koncie i zmienimy stronę konfliktu odblokowane tryby gry pozostają.


W grze mamy 2 strony konfliktu: Alliance of Light (AoL) i Union of Fury (UoF). Każda ze stron konfliktu ma 2 rasy. Dla AoL są to ludzie i elfy, dla Uof vail (powiedzmy, że mroczne elfy) i nordiens.

Klasy postaci w AoL
- Ludzie: Fighter, Defender, Priest
- Elfy: Mag, Ranger, Archer
Klasy postaci w UoF
- Vail: Pagan, Assasin, Oracle
- Nordien: Warrior, Guardian, Hunter

Krótki opis klas:
- fighter/warrior: czyli typowy wojownik.
Bardzo dobry atak, niezla obrona. Zdecydowanie najłatwiejsza klasa do gry dla nowych graczy. Nadaje się zarówno do gry solo jak i w party (z innymi graczami). Fighter może używać dwuręcznych mieczy, podwójnych mieczy, miecza i tarczy, ciężkiej broni jednoręcznej i tarczy i włóczni. Warrior używa dwuręcznych toporów, podwójnych toporów, topora i tarczy. ciężkiej broni jednoręcznej i tarczy i włóczni
- mag/pagan: czyli czarodziej.
Bardzo dobry atak, słabiutka obrona. Ciężko gra się solo, zalecana gra w party.Bronie używane przez te kalsy to sztylety i kostury.
- defender/guardian: czyli tanker.
Niesamowita obrona, mizerny atak. Klasy zależne od party, gra solo jest wręcz nie możliwa (no chyba, że jako battel def/guard, którego dla niedoświadczonych graczy nie polecam). Zadaniem tych postaci jest ściąganie na siebie potworów podczas gdy inni je zabijają.
Defender używa: miecza i tarczy, ciężkiej broni jednoręcznej (maczugi, młoty bojowe) i tarczy, dwuręcznych ciężkich broni oraz dwuręcznych mieczy. Guardian: tasak i tarcza, ciężka broń jednoręczna i tarcza, ciężka broń dwuręczna, dwuręczny tasak.
- priest/oracle: czyli healer.
Średni atak, średnia obrona, klasy również przeznaczone do gry w party (lub solo jako battle priest/oracle, ale tak samo jak w przypadku battle defa/guarda raczej nie dla nowicjuszy).
- archer/hunter: czyli łucznik.
Klasa postaci walczących na dystans. Dobry atak, średnia obrona. Przeznaczone do gry solo. Gdy walczą z wrogiem w zwarciu siła ich ataku spada o połowę. Na początku ciężkie do levelowania.
Archer: luk lub kusza. Hunter: luk lub oszczep.
Używają tej samej broni co magowie.
- ranger/assasin: czyli "ninja".
Dobry atak, średnia obrona. Do gry solo. Ranger i assasin używają: reverse swords (odwrócone miecze), Knuckles (kastety z metalowymi pazurami) oraz sztyletów.


 
Mamy 6 rodzajów:
- str - zwiększa atak (+1 atak z dystansu i 1.3 w zwarciu)
- int - zwiększa magiczny atak (+1.3 dla ataków magicznych)
- dex - zwiększa celność i liczbę uników (niestety nie wiadomo o ile, pewne jest, że daje 0.2 do ataku)
- rec - zwiększa obronę i liczbę punktów życia (+1 do obrony, +5 punktów życia)
- wis - zwiększa obronę przeciw magii i liczbę punktów many oraz celność ataków magicznych(+1 obrona przed magią, +5 do many, +0.2 atak magiczny)
- luc - zwiększa obrażenia krytyczne i obronę przed nimi oraz +0.33 dla ataku z dystansu

Każda klasa oprócz stat pointów które rozdzielamy sami co lvl dostaje automatycznie 1 stat point:
- Fighter/Warrior - str
- Defender/Guardian- rec
- Mag/Pagan - int
- Priest/Oracle - wis
- Archer/Hunter - luc
-Ranger/Assasni - dex


Aby awansować na kolejne lvle trzeba zabijać potwory (moby), które dają expierience points (tzw. exp). W grze spotkacie ich bardzo wiele, a ich nazwy będą w różnych kolorach:

-bialy- znaczy to, że mob ma lvl o wiele niższy niż Ty, daje zero expa, nie opłaca się zabijać
-jasno niebieski- lvl dużo niższy od Twojego, bardzo mało expa, nie opłaca się zabijać
-niebieski- lvl trochę niższy od Twojego, słaby exp, na NM można bić, na HM/UM się nie opłaca
-zielony- mniej więcej na Twoim lvlu, całkiem niezły exp, na NM zabijać właśnie te, idzie szybko i łatwo
-żólty- trochę wyższy lvl niż Twój, dobry exp
-pomorańczowy- parę lvli wyżej niż Ty, bardzo dobry exp, dość mocne
-czerwony- dobrych kilka lvli lepsze niż Ty, bardzo silne
-fioletowy- dużo wyższy lvl od Twojego, rewelacyjny exp, bardzo, bardzo silne
-szary- o wiele wyższy lvl niż TY, jak Cię taki zaatakuje, uciekaj i to szybko, nie opłaca się zabijać nawet w party bo i tak nie dostaniesz expa.

 
To tyle dotyczące tej gry ;) resztę można zobaczyć w praktyce ;)
  http://browser-games.pl/files/2012/03/shaiya_screen4.jpg http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRu4EfOlLiq9SkcAtvG5yy_uy-Yz550FmDwuN1C_md-0FDN9-wK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz